אימוני כושר בבית או בחוץ?

רובנו הגדול מגיע בשלב כלשהו בחיים למקום בו הוא מחליט כי הגיע הזמן לעשות כושר. בין אם כדי להתחטב, להבריא, להיות חזקים יותר, או כל סיבה אחרת. חלקנו יחליטו להתאמן בבית לבד וחלקנו יעדיפו להתאמן בחדר כושר מסודר. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות משלה, ונפרט עליהם מעט במאמר זה.

אימוני כושר בחדר כושר-

לאימוני כושר בחדר כושר ישנם כמה יתרונות עיקריים. אחד מהם הוא נושא המוטיבציה: בבית קשה לנו לעיתים לגייס את המוטיבציה הדרושה כדי להתחיל להתאמן וכדי להמשיך להתאמן בעצימות, ולכן אנו עשויים להתאמן פחות פעמים בשבוע או ליצור אימונים פחות איכותיים. בחדר כושר לעומת זאת מדריך הכושר ידחוף אותנו לביצועים טובים יותר ויעלה את רמת המוטיבציה שלנו.

בנוסף – בחדר כושר מוסדר ישנם מכשירים שונים אשר לכל אחד מהם מטרה מובחנת שמסייעת לגוף. בבית אין יכולת להשתמש במכשירים אלו (גם מפאת מקום וגם בשל הכסף הרבה שעולה כל מכשיר) כך שאנו מתאמנים עם מכשירים בסיסיים יותר, וישנה פחות וריאציה.

ולבסוף- מאמן בחדר כושר ידע להסביר לנו אילו תרגילים נכונים לנו ועונים על הצרכים שלנו. הוא יוכל לכוון אותנו לתרגל אותם בצורה נכונה שלא תפגע בנו ובגופנו, אלא רק תחזק אותו. מדריך כושר אישי יכול גם לבנות עבורנו תכנית אימונים הייחודית לנו על מנת שנמקסם את האימון. ניתן למצוא מכון כושר בירושלים בשם סקיי ג’ים בו כל האימונים הינם אישיים.

אימוני כושר בבית-

גם לאימוני כושר בבית יש יתרונות משלהם. אמנם אנו לא יכולים להסתמך על המדריך שידגים לנו בדיוק כיצד להניע את הגוף, אך אנו יכולים לצפות במסך המחשב בכל מדריך כושר וללמוד ממנו כיצד להתאמן וכיצד לבצע את התרגילים.

אימון בבית מאפשר גמישות גדולה יותר באשר לזמני האימון – אנחנו לא מחויבים לשעה ספציפית אלא יכולים להחליט להתאמן בכל רגע נתון שיש לנו בו זמן פנוי.

בנוסף- ניתן לקנות מכשירים המסייעים לאימונים בבית כמו רצועות TRX שמאפשרות אימון מקיף לרוב קבוצות השרירים ללא מכשירים רבים, מדרגה, ועוד.

עוד יתרון גדול לאימוני כושר בבית הוא החיסכון הפיננסי. לא לכולנו מתאפשר להוציא כספים על חדר כושר ואימונים, ואלטרנטיבת האימון בבית מספקת לנו דרך להישאר בריאים וחטובים מבלי לשלם על כך.