דיאטה והרזיה נכונה

דיאטה והרזיה הם נושאים בהם אנו מתעסקים המון בעידן המודרני. אנו נדרשים להתמודד עם מודלי יופי פחות ופחות מציאותיים, ולעיתים אפילו מרגישים שאנו רודפים אחרי המשקל ה"נכון". שיקול הבריאות נדחף מחיינו לטובת שיקול היופי, ומצב זה בעייתי ועשוי לפגוע בנו.

אז איך נוכל להגיע להרזיה נכונה?

  • ראשית- ודאו שאתם מורידים במשקל מהסיבות הנכונות. הגישה היום כלפי נשים, ובמידה מסוימת גם כלפי גברים, היא שהם צריכים להיות רזים וחטובים, אך עם הזמן אנו לומדים שגישה זו לא רק שאינה מציאותית תמיד (תלוי מאוד בסוג הגוף, חילוף החומרים וכו) אלא אף יכולה להזיק. דוגמא לכך היא האנורקסיה והבולימיה, שהן מחלות מודרניות שנוצרו בעקבות תפיסה ביקורתית זו.
    ירידה בטוחה ויעילה במשקל מתרחשת כאשר אנו ניגשים אליה נכון פסיכולוגית. אנו לא יורדים במשקל כי אנחנו לא בסדר, כי אנחנו לא רזים מספיק, אלא כי אנחנו רוצים להיות בריאים יותר ושמחים יותר. אם אלו המטרות שלכם, הירידה במשקל תהיה נכונה יותר עבור הגוף שלכם.
  • פיתוח דיאטה המתאימה לכם. הגוף שלנו זקוק לאוכל אותו אנו אוכלים, זוהי האנרגיה שלו. באותה מידה שלא היינו מכניסים לרכבנו דלק מדולל עם חומר אחר, כך אנחנו צריכים ללמוד מה נכון להכניס לגוף שלנו ומה לא. אם לא נאכל במשך יום שלם, ואז נחסל שלושה חטיפי שוקולד בבת אחת, הערך הקלורי לא יעבור את המנה המומלצת היומית, אך יהיו חסרים לנו בגוף חלבונים, ויטמינים וסיבים חשובים. בנוסף- יש ערך רב לאכילה בזמנים מסוימים, ולפרישת ארוחות לאורך היום. מומלץ מאוד לגשת לדיאטנית ולקבל ממנה דגשים לתזונה נכונה, ואולי אף תפריטים מותאמים לכם.
  • שילוב פעילות גופנית עם דיאטה. בהנחה ועשינו דיאטה, ואף אם היא בריאה לגוף ולא מונעת ממנו מאכלים נדרשים, הגוף לא יתחטב במידה ולא נעשה כושר במקביל. כאשר הגוף שלנו מאבד שומנים במהירות, ואינו עוסק בפעילות גופנית, הוא הופך להיות "מדלדל" ואינו נמתח כראוי על הגוף. אל תקרעו את עצמכם בדיאטה אם אתם לא מתכוונים להתאמן במקביל. חבל על הגוף.
  • אכילה נכונה לפני אימון. מתאמנים רבים עושים את הטעות של חוסר אכילה לפני האימון, מתוך ההיגיון כי לא כדאי לאכול לפני אימון, כי אז האימון מתאזן עם האכילה ואינו עוזר מעבר לכך. המציאות היא הפוכה- במידה ולא תאכלו לפני אימון הגוף שלכם ישרוף שרירים על מנת לתת לכם אנרגיה, ולא מאגרי שומן. כך השרירים שלכם יתכווצו ויחלשו, וגם לא תרדו במשקל. לעומת זאת כאשר אוכלים לפני האימון (כשעה-חצי שעה לפני) הגוף מכוון את שריפת האנרגיה אל תאי השומן בהם נאגר האוכל לאחר תהליך העיכול.
  • מציאת ספורט/כושר המתאים לכם. אימון פיזי הוא לא דבר קל, והוא דורש הרבה נחישות וכוח התמדה. כל שכן אם הספורט בו אתם עוסקים אינו מעניין אתכם ומייאש. ישנם כאלו שיכולים לשבת על אופני כושר במשך שעה, ויש כאלו שקשה להם עם המונוטוניות. ככלל, ככל שתאהבו את הפעילות אותה אתם עושים, יהיה לכם קל יותר לעסוק בה. נסו למצוא פעילויות ספורט שאתם מתחברים אליהן, וליצור אתגרים בהם תוכלו לעמוד על מנת לקבל תחושה חיובית של הצלחה.

אם אתם מרגישים שאינכם יכולים להניע את עצמכם לכך בעצמכם, אתם יכולים להירשם לחדר כושר שיספק לכם את התמיכה, הליווי, והדרבון. יש אף מקומות בהם תוכלו למצוא מענה כולל יותר לדיאטה ולכושר. סקיי ג'ים לדוגמא הינו חדר כושר בירושלים אשר בנוסף לליווי ותמיכה בלקוחות, מתאמנים בקונספט אימון ייחודי של אימונים אישיים, ואף מספקים ייעוץ תזונתי לכל לקוחותיהם כהשלמה לתהליך הכושר.

אז זכרו – גם בהרזיה אנחנו צריכים להיות חכמים, להגן על הגוף שלנו מפני החלטות בעייתיות, ולהעניק לעצמנו את הטוב ביותר עבורנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>